Питання ефективності та якості обслуговування платників податків - це один з основних пріоритетів діяльності органів ДПС України, зокрема, шляхом оптимізації процесів надання послуг платникам у напрямку розширення дистанційного обслуговування, мінімізації особистих звернень платників, заощадження часу та зменшення витрат платників податків пов'язаних із виконанням податкових зобов'язань.
Так, подача звітності платників податків в електронному вигляді має низку незаперечних переваг, зокрема:
- це економить час та кошти платників, оскільки вже відсутня необхідність відвідувати податкову інспекцію, придбавати бланки звітності. Звітність достатньо сформувати в електронному вигляді за допомогою спеціальних програм, підписати за допомогою електронно-цифрового підпису та передати через мережу Інтернет до податкового органу;
- неактуальним стає контроль за зміною форм бланків звітності та їх придбавання, оскільки програма оперативно оновлює формати подання документів в електронному вигляді телекомунікаційними каналами зв’язку (у разі зміни форм податкових декларацій, інших документів, які є підставою для нарахування і сплати податків, або при запровадженні нових форм декларацій платник податків автоматично отримує можливість оновлення версій форматів);
- усі звіти перевіряються на наявність арифметичних та логічних помилок;
- при поданні звітності засобами електронного зв’язку з електронно-цифровим підписом, платнику надходять повідомлення - квитанція №1 та квитанція №2. Електронний звіт вважається поданим, якщо в квитанції №2 прописано «Пакет прийнято, дата та реєстраційний номер»;
- суб’єкти господарювання отримують можливість провести звірки щодо платежів та відслідковувати наявність податкового боргу.
Для подання звітів в електронному вигляді потрібно:
- отримати ключ електронно-цифрового підпису в одному з Акредитованих центрів сертифікації ключів;
- зареєструватися в Електронному кабінеті, розміщеному на сайті ДПС України, за допомогою отриманого електронного ключа як користувач Електронного кабінету;
- заповнити та надіслати засобами електронного зв’язку Договір про визнання електронного документообігу;
- після отримання підтвердження про приєднання до електронного документообігу можна звітувати до контролюючого органу в електронному вигляді.
В Центрі обслуговування платників Центральної ДПІ ГУ ДПС у Миколаївській області (м.Миколаїв, вул.Потьомкінська, буд.24/2, зала 2) функціонує структурний підрозділ Акредитованого центру сертифікації ключів, де суб’єктам господарювання та громадянам всієї області можна отримати електронний цифровий підпис для здійснення в онлайн - режимі не лише податкових процедур, а також подання звітності до Пенсійного фонду, органів статистики і інших установ, подання Декларацій про майновий стан і доходи, в т.ч. для отримання податкової знижки, подання електронної декларації державними службовцями. Центр працює за попереднім записом. Телефон для запису та консультацій: (0512)37-90-91, (050)722-72-96.
Звітування в електронному вигляді э запровадженням в практику європейських стандартів і норм, що передусім сприятиме мінімізації людського фактора, а відтак, і зменшенню корупційних ризиків. На ділі це означає ліквідацію багатолюдних черг, які змушені долати юридичні та фізичні особи-підприємці і громадяни, необов'язковість їх систематичних візитів до податкових інспекцій, обмеження рамок бюрократичної тяганини, прозорість і оперативність звітної компанії.