Управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Миколаївській області надає роз’яснення щодо переваг листування контролюючих органів з платниками податків в електронній формі.
Податковим Кодексом України (далі – Кодекс) передбачено, що платник самостійно може обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі через Електронний кабінет платника (далі – Електронний кабінет), якщо інше не встановлено Кодексом; реалізовувати через Електронний кабінет права та обов'язки, передбачені Кодексом, а також ті, які можуть бути реалізовані в електронній формі засобами електронного зв'язку.
Платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-ІV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155-VІІІ «Про електронні довірчі послуги» із змінами та доповненнями (далі – Закон № 2155).
Листування контролюючих органів з платниками податків, визначеними абзацом першим пункту 42.4 статті 42 Кодексу, які подали заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням Законів № 851 та № 2155 шляхом надіслання документа в Електронний кабінет з одночасним направленням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет.
Слід зазначити, що Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов'язків, визначених Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання Кодексу, зокрема, отримання будь-якого документа, що стосується такого платника податків та має бути виданий йому контролюючим органом згідно із законодавством України, забезпечення взаємодії платників податків з контролюючими органами з інших питань, передбачених Кодексом.
Порядок функціонування Електронного кабінету затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 01 серпня 2017 року за № 942/30810 зі змінами та доповненнями (далі – Порядок).
Так, відповідно до пункту 18 Порядку, листування контролюючих органів з платниками податків, які подають звітність в електронній формі у встановленому законодавством порядку та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, здійснюється в електронній формі за умови подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 3 до Порядку.
Нагадаємо, що направлення платникам податків листів в електронній формі має свої переваги, зокрема:
своєчасне отримання повідомлень, вимог, рішень та іншої кореспонденції;
зменшення кількості особистих візитів до контролюючих органів.
Фахівці управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС у Миколаївській області стверджують, що Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який спрощує процес отримання податкових послуг платниками податків, мінімізує безпосередній контакт з органами ДПС та унеможливлює виникнення корупційних ризиків при наданні послуг. А можливість здійснення листування в електронній формі створює умови для оперативної, надійної та зручної взаємодії платників податків із контролюючими органами.