Нещодавно фахівці Вітовської ДПІ ГУ ДПС у Миколаївській області провели семінар-практикум з платниками податків. Темою практичного навчання цього разу було питання отримання електронного цифрового підпису.
Податківці звернули увагу, що за допомогою запроваджених ДПС України податкових сервісів можна оперативно в електронному форматі спілкуватися з податковими органами, а саме: надсилати звітність, заяви, повідомлення, контролювати стан розрахунків з бюджетом, тим самим не допускати виникнення заборгованості, отримувати необхідні витяги, довідки тощо.
Для цього платнику необхідно отримати електронний цифровий підпис (сертифікат кваліфікованого електронного підпису) у будь-якому Акредитованому центрі сертифікації ключів (надавачі електронних довірчих послуг).
Електронний цифровий підпис (ЕЦП) — це вид електронного підпису, який дає змогу здійснити ідентифікацію підписувача та виявити порушення цілісності електронних даних, з якими пов’язаний цей електронний підпис.
Кваліфікований електронний підпис — це удосконалений електронний підпис, що забезпечує найвищий рівень захисту і довіри до електронної ідентифікації. КЕП має таку саму юридичну силу, як і власноручний підпис.
Сучасні технології криптографії дозволяють створити електронні підписи з високим ступенем захисту, отже, підробити документ з електронним підписом в рази складніше, ніж звичайний.
З питань безкоштовного отримання ключа електронного цифрового підпису платники Миколаївщини мають можливість звернутися до Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг Державної податкової служби України (КНЕДП ДПС), за адресою: м. Миколаїв, вул. Потьомкінська, 24/2. Крім того, отримати КЕП можна у національному сервісі «Дія».
Фахівці Вітовської ДПІ рекомендували присутнім максимально використовувати електронні сервіси ДПС, так як сучасні ІТ-технології та розвиток онлайн-сервісів надають платникам можливість обирати найбільш зручний формат свого спілкування з державними органами для отримання адміністративних та сервісних послуг.