У Вітовській державній податковій інспекції Головного управління ДПС у Миколаївській області відбувся черговий сеанс телефонного зв’язку «гаряча лінія» з начальницею ДПІ Світланою Архиповою, під час якого платників податків поінформовано щодо реєстрації ПРРО та ведення обліку товарних запасів підприємцями.
Під час сеансу Світлана Архипова розповіла дозвонювачам про обов’язкове застосування РРО/ПРРО суб’єктами підприємництва та про те, що з 01 жовтня 2023 року, у разі встановлення контролюючими органами факту не проведення розрахункових операцій через РРО/ПРРО з фіскальним режимом роботи, до порушників застосовуватимуться фінансові санкції відповідно до норм Закону України від 30 червня 2023 року № 3219-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану».
Під час телефонної розмови платники, зокрема, запитували як відображається у розрахункових документах РРО/ПРРО інформація щодо оплати товарів частинами. Світлана Архипова повідомила, що у разі продажу товарів на умовах внесення оплати частинами, приймання кожної частини оплати має бути здійснено із дотримання вимог Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (далі – Закон № 265), супроводжуватись видачею розрахункових документів встановленої форми, змісту.
У разі продажу товару з отриманням попередньої оплати «авансу», у тому числі відповідно до договору у письмовій формі, у першому чеку замість назви має бути зазначено, що це «аванс за ххх», де «ххх» – це назва або артикул товару та вказана саме та сума, яка була отримана від покупця. Також може бути зазначений будь-який інший ідентифікатор, який забезпечить ідентифікацію товару, що продається і за який отримано «аванс», кількість чеків на приймання авансів не обмежена, правила їх формування єдині.
Другий чек, у межах якого відбувається остаточний розрахунок і вручення товару покупцю (в тому числі який не передбачає остаточної оплати, у зв’язку із повним погашенням вартості товарів авансами), має містити повну номенклатуру, де зазначена назва товару (послуги), що реалізується, його повна ціна, кількість, відображений раніше отриманий аванс (аванси), на який буде зменшуватись вартість такого товару, та безпосередньо сума до сплати після врахування суми авансу (авансів), які були попередньо внесені покупцем.
Серед іншого, платники цікавилися чи можливо в ПРРО редагувати ціни. Посадовиця роз`яснила, що редагування у програмному реєстраторі розрахункових операцій цін товарів здійснюється шляхом редагування номенклатури товарів. Користувачу необхідно перейти у меню «Довідники», обрати необхідний товар для редагування, натиснути на обраний товар лівою кнопкою миші або навпроти обраного товару натиснути на іконку для редагування у режимі налаштування та внести необхідні зміни.
Також, очільниця інспекції відповідала на питання щодо механізму відкриття та закриття робочої зміни при застосуванні ПРРО особою, яка здійснює розрахункові операції; здійснення програмування найменування товарів (послуг) при використанні програмного забезпечення «ПРРО ДПС»; права СГ використовувати одну печатку на всіх ПРРО, які зареєстровані на кожну окрему господарську одиницю тощо.
Окрім цього податківиця надала роз’яснення щодо оподаткування виплат благодійної допомоги внутрішньо переміщеним особам.
На усі питання платники отримали вичерпні та ґрунтовні відповіді.