Нещодавно виконуюча обов’язки начальника Миколаївської державної податкової інспекції Головного управління ДПС у Миколаївській області Лариса Сілочі під час чергового сеансу телефонного зв’язку «гаряча лінія» відповідала на питання платників податків щодо листування в електронному вигляді через Електронний кабінет платника (далі – Електронний кабінет).
У ході телефонного спілкування посадовиця роз’яснила механізм переходу на електронне спілкування з ДПС: для цього необхідно увійти до приватної частини Електронного кабінету за адресою: cabinet.tax.gov.ua та авторизуватися з використанням кваліфікованого електронного підпису (далі – КЕП), отриманого у будь-якого Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації - id.gov.ua (MobileID та BankID), за допомогою Дія.Підпис або «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
У меню «Налаштування» необхідно обрати вкладку «Бажання листування з податковою», натиснути «Бажаю отримувати документи», надіслати заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет за формою j/f1391602 та вказати електронну пошту, на яку буде надходити інформація про документи, що направлені в Електронний кабінет, далі – підписати КЕП та надіслати.
Податківиця поінформувала, що після надсилання до органу ДПС листа або запиту засобами електронного зв’язку через Електронний кабінет, протягом одного робочого дня його автора буде повідомлено про вхідний реєстраційний номер та дату реєстрації. Інформацію щодо отримання та реєстрації листа в органі ДПС користувач може переглянути у вкладці «Вхідні документи» меню «Вхідні/Вихідні документи» приватної частини Електронного кабінету, відправлені листи – у вкладці «Відправлені документи» меню «Вхідні/Вихідні документи».
Лариса Сілочі нагадала, що до переваг листування з контролюючими органами та подання звітності в електронному вигляді належить: миттєве отримання повідомлень на електронну пошту про надходження документів в Електронний кабінет (інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет), забезпечення своєчасного отримання повідомлень, вимог, рішень та іншої офіційної кореспонденції, постійне оновлення програмного забезпечення відповідно до законодавчих змін, автоматичне формування архіву електронних копій звітів, економія часу, зменшення кількості особистих візитів до контролюючих органів тощо.
Учасників «гарячої лінії» цікавили питання щодо технічних аспектів роботи в Електронному кабінеті, зокрема – отримання КЕП, відновлення доступу до кабінету, а також подання інших електронних заяв, повідомлень і звернень.
Усі додзвонювачі отримали вичерпні відповіді на свої запитання та контактну інформацію для подальших консультацій.