Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Чи обов’язково повинен бути наявним QR-код у фіскальному касовому чеку для РРО, версії програмного забезпечення яких не дозволяють виконувати оновлені вимоги

опубліковано 14 грудня 2021 о 10:20

Головне управління ДПС у Миколаївській області нагадує, що з 01 серпня 2021 року вступили в дію нові вимоги до форми та змісту розрахункових документів (чеків реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО)/програмних РРО (далі – ПРРО)), які формують РРО/ПРРО у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг, які, зокрема, стосуються обов’язкової наявності в них QR-коду (за наявності).

QR-код є обов’язковим для ПРРО та РРО, що внесені до Державного реєстру РРО (далі – Реєстр РРО) після 01.08.2020, та для РРО, які можуть бути доопрацьовані їх виробниками.

Зазначену інформацію підтверджено в примітці до форми і змісту розрахункових документів, згідно з редакцією наказу Міністерства фінансів України від 18.06.2020№ 306, яким внесені зміни до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 21.01.2016 № 13 із змінами та доповненнями.

Водночас, у разі неможливості доопрацювання належним чином зареєстрованих РРО, які вже перебувають в експлуатації, такі РРО можуть використовуватись суб’єктами господарювання до завершення строку, визначеного нормативно-правовими документами щодо ведення Реєстру РРО, з обов’язковим переведенням таких РРО до другої частини Реєстру РРО як таких, що не дозволені до первинної реєстрації.

Зазначений вище виняток не стосується ПРРО.

Наведене уточнення використане для уникнення правової колізії щодо можливості подальшого використання РРО, з числа тих, що визначені абзацом третім ст. 12 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями, а саме:

не підлягають виключенню з Реєстру РРО моделі РРО, що раніше пройшли первинну реєстрацію та використовуються суб’єктом господарювання, до закінчення строку їх служби (строку, протягом якого виробник (постачальник) гарантує працездатність таких РРО, у тому числі комплектувальних виробів та їх складових частин, збереження інформації у фіскальній пам’яті, за умови дотримання користувачем вимог експлуатаційних документів). Строк між первинною реєстрацією РРО та датою їх виключення з Реєстру РРО не може становити менше семи років. У разі зміни законодавчих вимог до використання РРО виробник (постачальник) зобов’язаний, за наявності технічних можливостей, здійснити доопрацювання РРО.

Також з 01 серпня 2020 року РРО, версії програмного забезпечення яких не дозволяють виконувати оновлені вимоги щодо форми та змісту розрахункових документів, які вступили в силу та стали обов’язковими до виконання з 01 серпня 2021 року, не допускаються до включення до Реєстру РРО.

Нагадуємо, що спілкуватися з Податковою службою та отримувати більше цікавої інформації можна дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX», на сторінках у мережі Facebook – www.facebook.com/TaxUkraine (сторінка ДПС України) та www.facebook.com/tax.mykolaiv (сторінка ГУ ДПС у Миколаївській області).