Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Чи можуть іноземці або особи без громадянства (їх представники), які отримали кваліфікований електронний підпис подати заяву за ф. № 5ДР через ЕК?

опубліковано 31 грудня 2021 о 08:21

Головне управління в Миколаївській області повідомляє, що відповідно до норм чинного законодавства іноземці та особи без громадянства при поданні Заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків за формою № 5ДР (далі – Заява за ф. № 5ДР) до відповідного контролюючого органу пред’являють документ, що посвідчує особу, зокрема, паспортний документ іноземця та додають засвідчений в установленому законодавством порядку оригінал перекладу такого паспортного документа українською мовою. Представники іноземця чи особи без громадянства при поданні Заяви за ф. № 5ДР пред’являють документ, що посвідчує особу такого представника, та додають документ, що посвідчує особу довірителя, або його ксерокопії та оригінал довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, на внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків.

Стосовно іноземців та осіб без громадянства, які перебувають на території України на законних підставах, реєстрація або внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб - платників податків здійснюється з урахуванням Законів України «Про правовий статус іноземців та осіб без громадянства», «Про біженців та осіб, які потребують додаткового або тимчасового захисту», та з урахуванням вимог Порядку продовження строку перебування та продовження або скорочення строку тимчасового перебування іноземців та осіб без громадянства на території України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 15 лютого 2012 року № 150, та Порядку обчислення строку тимчасового перебування в Україні іноземців, які є громадянами держав з безвізовим порядком в’їзду, затвердженого наказом Міністерства внутрішніх справ України від 20 липня 2015 року № 884, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 серпня 2015 року за №944/27389.

На сьогодні відсутній механізм щодо здійснення електронної перевірки достовірності інформації, поданої іноземцем в електронній формі, зокрема перевірки достовірності перекладу паспортного документа іноземця українською мовою, який повинен бути засвідчений в установленому законодавством порядку, довіреності, засвідченої у нотаріальному порядку, а також перевірки достовірності довіреності, у разі якщо такий документ видано уповноваженим органом іноземної держави. Довіреності, які видані іноземними органами і будуть пред’являтися на території України, мають відповідати вимогам, встановленим чинним законодавством України та міжнародним договорам.

Таким чином іноземці та особи без громадянства (їх представники) подати Заяву за ф. № 5ДР в електронній формі через Електронний кабінет не можуть.

Водночас інформуємо, що постановою Кабінету Міністрів України від 25 червня 2020 року № 648 затверджено Порядок реалізації експериментального проекту із запровадження та реалізації в Україні електронного резидентства, який визначає механізм набуття іноземцем або особою без громадянства статусу електронного резидентства України та доступу до електронних послуг, що надаються в Україні, встановлює, зокрема, порядок резервування реєстраційного номера облікової картки платника податків та визначає процедури обміну відповідною інформацією між адміністратором інформаційної системи «Е-резидент» та ДПС.

Нагадуємо, що спілкуватися з Податковою службою та отримувати більше цікавої інформації можна дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX», на сторінках у мережі Facebook – www.facebook.com/TaxUkraine (сторінка ДПС України) та www.facebook.com/tax.mykolaiv (сторінка ГУ ДПС у Миколаївській області).