Правові засади застосування реєстраторів розрахункових операцій/програмних реєстраторів розрахункових операцій (далі – РРО/ПРРО) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг визначає Закон України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі громадського харчування та послуг» (зі змінами) (далі – Закон № 265). Про це підприємцям у коментарі нагадує начальник відділу фактичних перевірок управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Миколаївській області Олександр Федорович.
Суб’єкти господарювання, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням електронних платіжних засобів, платіжних чеків, жетонів тощо), при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов’язані, зокрема, проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій або через зареєстровані фіскальним сервером контролюючого органу програмні РРО зі створенням у паперовій та/або електронній формі відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених Законом № 265, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.
Податківець звертає увагу підприємців, що державна реєстрація є обов’язковою умовою провадження усіх видів підприємницької діяльності та запорукою законності її ведення.
Поряд з цим, Олександр Федорович зазначив, що з 1 березня субʼєкти господарювання, що надають послуги з виконання платіжних операцій, зобовʼязані видавати фіскальні чеки за новою формою та змістом – фіскальний касовий чек за операціями з приймання коштів для подальшого їх переказу.
Зміни до Положення про форму та зміст розрахункових документів/електронних розрахункових документів внесено наказом Міністерства фінансів України від 22.11.2024 № 601 «Про внесення змін до наказу Міністерства фінансів України від 21 січня 2016 року № 13» (зі змінами).
То що ж зміниться у фіскальних чеках?
Зокрема, виключено реквізити: номер ID картки; підпис касира; підпис держателя електронного платіжного засобу.
У свою чергу додано реквізити:
засіб оплати;
валюта розрахунку;
реквізити паспорта покупця при продажу алкоголю та тютюну в магазинах безмитної торгівлі;
вміст QR-коду доповнено пошуковим запитом для перевірки чека в Системі обліку РРО;
код автентифікації повідомлення (MAC) чека для РРО;
вага одиниці тютюнового виробу (зазначається для сигарил, тютюну та тютюнових виробів, що реалізуються в наборі) та кількість тютюнових виробів в одиниці товару (пачці), міцність алкогольних напоїв та об’єму (у літрах) одиниці товару (пляшки) (для алкогольних напоїв) при продажу у магазинах безмитної торгівлі;
сума решти.
Фахівець зауважив, що до 1 березня 2025 року можна використовувати старі форми чеків на програмних РРО та касових апаратах, які зареєстровані у Державному реєстрі реєстраторів розрахункових операцій.
ДПС Миколаївщини нагадує, що впровадження фіскалізації розрахунків для платників податків є не лише ефективним інструментом контролю щодо повноти відображення отриманих доходів, а й забезпечує відкритість та прозорість ведення господарської діяльності, підтверджує бажання суб’єктів господарювання працювати відкрито та чесно.
Пам’ятаймо, що з кожного сплаченого чеку гроші перераховуються на підтримку Збройних Сил України, тим самим наближаючи нашу перемогу над ворогом.