Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Результати роботи комплаєнс-менеджерів: З початку року відпрацьовано понад 200 звернень платників

опубліковано 24 жовтня 2025 о 08:44

Головне управління ДПС у Миколаївській області нагадує, що Державна податкова служба України започаткувала новий проєкт – Територія високого рівня податкової довіри, яким для доброчесних платників визначено особливості адміністрування податків, зборів, платежів. Такі платники будуть включені до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства (далі – Перелік).

Така ініціатива спрямована на поліпшення бізнес-клімату, зміну підходів до комунікації з податковою службою та побудову прозорих відносин між державою і підприємцями. Цей проєкт передбачає надання низки переваг для платників податків, які відповідають встановленим критеріям. Серед таких переваг – закріплення комплаєнс-менеджера.

Комплаєнс-менеджер ДПС – це фахівець податкової служби, який забезпечує взаємодію між платниками податків і Державною податковою службою України у межах упередження ризиків порушення податкового законодавства.

Основне завдання комплаєнс-менеджера – допомогти суб’єкту господарювання уникнути порушень, роз’яснити податкові норми, надати консультації та сприяти добровільному виконанню податкових зобов’язань.

У своїй роботі менеджер:

аналізує звернення платників і допомагає знайти рішення спірних ситуацій до початку перевірок;

надає рекомендації щодо виправлення можливих помилок;

сприяє підвищенню рівня податкової культури;

виконує профілактичну функцію – запобігає податковим ризикам.

Таким чином, комплаєнс-менеджер – це посередник між податковою службою та бізнесом, який працює на засадах партнерства, відкритості й довіри.

Як повідомила начальниця управління оподаткування юридичних осіб Головного управління ДПС у Миколаївській області Ірина Тацій, нині до Переліку увійшли 114 підприємств Миколаївщини, за якими закріплено 8 комплаєнс-менеджерів – фахівців Головного управління ДПС у Миколаївської області. У період з 1 січня по 20 жовтня 2025 року до комплаєнс-менеджерів надійшло 173 звернення платників податків – юридичних осіб.

Фахівці забезпечують індивідуальну комунікацію з платниками, спрямовану на запобігання податковим ризикам, підвищення рівня добровільної сплати податків та формування довіри до податкової служби.

У свою чергу, начальниця управління оподаткування фізичних осіб Головного управління ДПС у Миколаївській області Галина Боненко зазначила, що до Переліку увійшли 16 фізичних осіб – підприємців Миколаївщини. Наразі менеджери підпорядкованого підрозділу відпрацювали 29 звернень підприємців.

Підсумовуючи роботу з розгляду запитів платників, повідомляємо, що звернення здебільшого стосувалися питань застосування податкового законодавства, порядку подання звітності, реєстрації податкових накладних, проведення звірок розрахунків з бюджетом, а також врегулювання спірних ситуацій, що виникають у процесі виконання податкових зобов’язань.

Комплаєнс-менеджери оперативно реагували на кожне звернення, забезпечуючи індивідуальний підхід до кожного платника, роз’яснення чинних норм податкового законодавства та сприяючи добровільному виконанню податкових обов’язків.

Фахівці служби постійно працюють над удосконаленням підходів до превентивної взаємодії з бізнесом, надаючи роз’яснення та допомогу для своєчасного і правильного виконання податкових зобов’язань.

Рекомендуємо суб’єктам господарювання активно користуватися можливістю звернутися до комплаєнс-менеджерів для отримання консультацій та оперативного вирішення питань, що виникають у процесі господарської діяльності.

Нагадуємо, платник податків може сам обрати зручний для себе формат взаємодії та частоту комунікації:

швидка усна консультація;

листування електронною поштою;

відеоконференція;

листування в електронному кабінеті: важливо, що вся історія листування зберігатиметься для подальшого перегляду. 

ГУ ДПС у Миколаївській області дякує платникам за активну позицію та відкритість до діалогу, адже саме спільна робота сприяє розвитку партнерських відносин і стабільному наповненню бюджетів усіх рівнів.